Burek cu branza dulce

Burek , de multa vreme am tot vrut sa fac si in sfarsit am reusit :D

Burek-ul este o placinta originara din Turcia( numita Borek) , dar si altii o fac, greci, sarbii. Eu de fapt am tot vazut la un magazin sarbesc, si cu branza, si cu carne , si tot am vrut sa fac , dar nu am avut un punct de plecare.
Zilele trecute am dat peste reteta Laurei Laurentiu de Burek cu branza sarata,  de la Cuina Banateana , si am pus-o in aplicare. Este foarte usor de facut si este delicioasaa!!

Portii :8
Timp de pregatire: 20 min
Timp de coacere: 40-50  min
Timp total: 1 hr si 10 min

INGREDIENTE:
6 foi de placinta Morarita 
Ulei pentru uns.

UMPLUTURA
500 gr branza de vaci
5 linguri zahar
esenta de vanilie Dr.Oetker
5 linguri smantana
un ou 

DEASUPRA:
un ou 
4 linguri de smantana 
100 ml apa minerala

MOD DE PREPARARE
Am spus ce ne trebuie  si incepem cu umplutura.
Branza se pune in castron si se sfarama bine cu furculita, se pune zaharul si esenta de vanilie, se lasa sa se inmoaie 5-10 min. Se paseaza bine , se adauga smantana si oul si se omogenizeaza.
Foile de placinta fiind mari pentru tava mea eu le-am taiat in jumatate.
Am pus in tava(20x30)hartie de copt, am pus 3 foi una peste alta , am uns deasupra cu ulei cu pensula. Se pune 1/3 din branza, apoi iarasi 3 foi , ungem cu ulei , iarasi branza si ultimele 3 foi si ungem cu ulei.
Se face un amestec din ou batut cu samantana si apa minereala si se toarna peste.
Se da la cuptor  40 -50 min la foc potrivit. Placinta este gata!!!!
Verdictul : Delicioasa!!
POFTA BUNA!!!


Comments

  1. M-a luat foamea :D la cat de bine arata!!! Pupici :*

    ReplyDelete
  2. Eu asa fac placinta cu branza;nu stiam ca ceea ce fac se numeste burek;de fapt cate nu facem noi si se regasesc in retetarul altor popoare!!!!
    Weekend minunat Dea!!

    ReplyDelete
  3. Cat de bun este burekul asta..

    ReplyDelete

Post a Comment

THANKS FOR VISITING MY BLOG!! I will be happy to see you again!!
Va multumesc de vizita si de comentarii!! Va astept cu drag in continuare!!

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs