Tort cu mousse de dovleac

De pe timpuri se faceau placinte cu dovleac , tin minte ca in copilarie si bunicile mele faceau . Si daca este toamna, si se foloseste dovleacul pentru ca este timpul lui , am facut ceva mai deosebit ..
"Cred ca esti tare gustos
Dulce si cu miez zemos
Repede te-am folosit 
la tortul ce l-am gatit"

Portii: 16 
Timp de pregatire blat si crema: 30 min
Timp de coacere , racire si asamblare: 1hr si 30 min
Timp total :2 hr

BLAT
4 oua
un praf de sare
2 linguri ulei
2 linguri faina
2 linguri cacao
o lingurita praf de copt


SIROP:
150 ml apa
1 lingura zahar
esenta de vanilie

CREMA
500-600 gr dovleac ras(un sfert de dovleac mare)
esenta de vanilie
5-6 linguri de zahar
300 ml frisca lichida
un plic gelatina(10 gr)

Acestea fiind spuse ne apucam de treaba..

MOD DE PREPARARE
Incepem cu dovleacul, se pune in cratita cu zaharul si estenta de vanilie, se lasa la calit pana se inmoaie si se lasa la racit.
Acum incepem cu blatul: Albusurile se bat spuma cu praful de sare ,se adauga zaharul si se mixeaza pana devin lucioase. Se adauga galbenusurile frecate cu ulei , apoi faina amestecata cu praful de copt si la final cacaoa. Se pune in tava cu diametrul de 26 cm si se da la cuptor la foc potrivit 30 -40 min. Se scoate si se lasa la racit.


Facem si siropul : Apa cu zaharul se pun pe foc pana se topeste zaharul , se adauga esenta de vanilie si se lasa la racit.
Ne apucam de crema : Dovleacul se pune in blender si se face pasta, frisca se bate. Se incorporeaza dovleacul in frisca si se pune gelatina hidratata(gelatina se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj), se omogenizeaza.


Incepem Asamblarea
Blatul se taie in doua se insiropeaza. Punem o parte de blat in tava in care l-am copt, jumatate de crema, blat si iarasi crema. Se da la figider 1-2 ore.
 Tortul este gata .. frumos si gustos ! Sa aveti poftaaa!!

Comments

  1. Ce bunatate ai facut! Si cat de bine arata! La cat mai multe retete, draga mea!

    ReplyDelete
  2. Tare interesanta combinatia;)

    ReplyDelete
  3. Ma bucur tare mult ca va place!! Multumesc!

    ReplyDelete
  4. ce frumusel e! Mie imi place mult dovleacul, dar nu l-am folosit niciodata in tort. Buna idee :)

    ReplyDelete
  5. Brandusa :heart:, multumesc tare mult!

    ReplyDelete
  6. Ce bine arata si cred ca este tare bun!

    ReplyDelete
  7. Ce frumos arata Dea si ce bun trebuie sa fie!!
    Pup!

    ReplyDelete
  8. Va pup dragelor !! Multumesc tare mult de aprecieri!

    ReplyDelete

Post a Comment

THANKS FOR VISITING MY BLOG!! I will be happy to see you again!!
Va multumesc de vizita si de comentarii!! Va astept cu drag in continuare!!

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs